Workshopweek communicatie voor kids

Voor het Europese project Eclectis werd mij gevraagd een groep kinderen een week lang les te geven over communicatie. Wat is nou echt een goede promo actie? Hoe neem je een interview af? Welke social media zet je in?

Eclectis: aan het werk

Eclectis
Eclectis draaide om onderzoek naar je eigen omgeving. Hoe ziet die eruit? Ben je daar tevreden over en zo niet, heb je er dan invloed op? Zo’n 200 kinderen deden in groepjes mee aan verschillende onderzoekstrajecten, begeleid door internationale kunstenaars. Van de resultaten maakten zij een kunstroute rondom hun eigen school. Aan mijn groep kinderen de taak hier aandacht voor te vragen en vast te leggen wat er gebeurde.

Communicatie-workshops
Hoe houd je 25 pubers vijf dagen enthousiast en zorg je dat ze ook echt iets meekrijgen van communicatie? Mijn opzet was elke dag te beginnen met een korte theorie en dan vooral veel actie. Ons lokaal werd omgevormd tot het redactiehok. De kinderen maakten zelf een website, startten een Facebook-pagina op en deden guerillastunts op de pont naar Amsterdam-Noord. Aan het eind van de week werden ze op pad gestuurd om kinderen en kunstenaars te interviewen en maakten ze hun eigen krant.

Lees hier ook de blog van een van mijn teamleden.